23.11.10

07 My best friends


Idag ska jag berätta om mina bästa vänner, vilket är svårt eftersom jag har så många underbara vänner :) Men jag kan berätta några rader om mina närmaste vänner :) Jag kör på bokstavsordning :)

 Carro har jag varit kompis med sen vi gick i 7:an 
och började på samma klass. Vi har gjort mycket bus tillsammans och haft riktig roligt :)
Nu bor vi nästan grannar och träffas några gånger i veckan. Hon har sin egen sköna stil och är helt enkelt underbar ! :) Carros blogg hittar ni här

Danika och jag är som systrar och med henna kan man prata om vad som helst, precis vad som helst. Och man behöver inte skämmas över det :) Danika ringer nästan dagligen åt mej, oftast flera gånger om dagen och babblar om en massa :) Hon är sprallig, precis som jag. Ofta när vi är tillsammans nånstans kan folk tro att vi är fulla eftersom vi har så kul ! :D Det som också är bra med Danika är att om jag blir trött på henne kan jag säga "håll käften" och inga konstigheter med det inte. Dessutom är hon tillsammans med Davids lillebror ! :) Danika har jag känt sen jag började högstadiet.


Jasmine är min äldsta vän, och vi har varit vänner enda sedan vi var pyttesmå. Vi har bott i Fagernäs båda 2 och växt upp tillsammans ! :) Vi har gjort en massa roligheter under åren och det skulle nog ta flera dagar att skriva om jag skulle berätta om allt roligt vi gjort. Nu bor Jasse i Hesa så det är ganska sällan vi ses, men vi ringer ganska ofta ! :) Jasse är helt enkelt underbar och hon är bra på det mesta !

Jenna och jag lärde känna varandra i högstadiet. Hade perioder när vi lekte med varandra 24/7 :) Men sen har det blivit lite mindre eftersom jag bott i Vasa och hon i Jakobstad. Men även om vi inte hört av varandra på flera veckor är allt som vanligt när vi träffas igen :) Jenna är en person som jag vet att alltid finns där för mej även om 30 år !
Julia lärde jag känna när vi började på frisör och bodde grannar på internatet :) Julia är världens snällaste och tillsammans med henne är det alltid roligt. Saknar våra pyamaspartyn vi hade när Richi var i mili och David i thailand som utbyte. Julia är med på det mesta, bilden är tagen när jag och Julia besökte ett spökhus(ett gammalt slakthus, där det ryktades fanns spöken)

Made och jag har känt varandra från barnsben :) Det är alltid lika kul att vara med henne och man kan prata med henne om allt möjligt! Oftast träffas vi bara på veckosluten eftersom jag bor i Vasa och hon i Jeppis, men nusomdå dyker hon upp här i vasa på lite kuligheter :) Made är sprallig och alldelers underbar. Hennes blogg hittar ni här

Mia är också en av mina äldsta vänner, lärde känna varandra i fagernäs, gissar att vi fortfarande hade blöjjor då :) Jag och Mia är ganska lika egentligen, sådär halvblåsta(för att vi tänker snabbt :P) Alla borde få en dag med oss 2, det kan bli helt galet. Förutom att hon är världens bästa kompis så är hon också nybliven mamma :) Hennes blogg hittar ni här

Nina och jag har känt varandra sedan högstadiet :) vi har också bott 3 år tillsammans på internatet när vi studerade till frisör. Nina och jag är lite som syskon, hon vet allt om mej och det är oftast henne jag vänder mej till först när jag har något viktigt att berätta eller om jag behöver råd ! :)


Jag har nog världens bästa kompisar, vi bråkar aldrig eller talar bakom ryggen på varandra ! Det är så skönt att veta att man alltid har vänner som finns där för en. Det är också skönt att jag kan vara precis mej själv med er och ni tycker om mej precis för den jag är. Jag älskar er väldigt mycket ! Med er klarar man igenom allt ! :) Tack för att ni finns <3<3<3
Och ni ska veta att jag ställer alltid upp för er när det behövs !

Har också en massa andra jätte underbara vänner som betyder mycket för mej, både gamla och nya ! Men jag tänkte jag skriver om de närmaste nu !

JAG ÄR LYCKLIGT LOTTAD !

2 kommentarer:

Mia sa...

du e sötast <3

äms sa...

bombombombom bästisa. ;) <3