3.10.18

Tjockare hår


Just nu sitter jag i soffan och myser. Skönt med en lugn stund. Det har varit full rulle hela dagen. Kom mig upp rätt tidigt och for på en morgonlänk med podd i öronen. Det är ju perfekt väder att springa i nu när det är lite kallare. Borde dock investera i nya skor, de jag har för tillfället börjar bli lite slitna. Efter att jag duschat och gjort mig redo för dagen så for jag på lunch till Vietnam grillen med min vän innan jobbet kallade. Idag var det en sån där jobbdag när jag knappt hunnit sitta! Vi har så mycket på gång där för tillfället!


På sistone har jag fått många kommentarer om hur långt och tjockt hår jag fått. Jag är faktiskt lite förvånad själv hur mitt hår har förändrats. Aldrig förr har det varit såhär tjockt! Tror faktiskt det här är längsta vad jag haft i hela mitt liv. Varför det plötsligt blivit så tjockt och långt kan bero på flera orsaker men jag tror att det bland annat beror på att jag slutat använda plattång och för att jag haft ett mindre stressigt liv de senaste 2-3 åren sedan jag slutade studera. Ja, håret kan påverkas negativt av stress. Sen så har jag ju förstås använt Olaplex rätt regelbundet de senaste åren så det kan ju förstås också vara en orsak. Hur som, glad är jag att äntligen ha långt och tjockt hår!



Inga kommentarer: