1.10.18

Hello oktober!

It's monday och som vanligt pallrade helgen förbi i raketfart. Jag har hunnit med en del roligheter under helgen trots jobb fredag kväll och lördag. Jag har bland annat fredagslunchat med Jeanette, haft fredagsmys med brudarna hemma hos Nina, shoppat i Kokkola,  tillbringat lördagskvällen med brudarna vid Lisas och sen O´learys, skogsvandring i Larsmo med Mia och Amelina, kaffe och kortspel vid mommos, storstädning och Afro power dance med brudarna. Blev en riktig kompishelg. Kanske därför jag känner mig extra energisk idag.

I Kokkola hittade jag det jag behövde, en vinterjacka och en mössa. Hittade även nya förvaringskorgar till hatthyllan. Jag har länge varit på jakt efter ett par fina korgar och nu äntligen hittade jag riktigt snygga vid Clas Ohlsson, för en billig peng dessutom. Nöjd!  

Veckan har börjat lugnt. Jag jobbade till fyra och direkt efter jobbet for jag på träningsdejt till Fitness med Elin. Vi var på Burn & firm. Tungt och svettigt. Handlade efteråt och kockade ihop två olika rätter så det räcker flera dagar framöver. Lax med grönsaker och kålgryta med köttfärs. Skönt att inte behöva fundera på matlagning de kommande dagarna. 

Sådär annars kom jag ju på ett till mål jag har i höst som jag inte kom att tänka på i förra inlägget. Nämligen att jag under oktobermånad inte får använda samma outfit flera gånger. Jag har nämligen så mycket kläder i garderoben som sällan kommer till användning så kanske de kommer till användning om jag kör en liten utmaning. Jag får alltså använda samma byxor flera gånger men inte med samma överdel. Får se hur det går! Jag återkommer om saken i slutet på månaden.



1 kommentar:

Mitt andra hem sa...

Oj, vad du hinner med mycket!