19.10.18

Fredag


Jag har varit riktigt vikovill den här veckan. Igår trodde jag att det var onsdag och i onsdags trodde jag att det var torsdag. Det kanske beror på att jobbrutinerna ser helt annorlunda ut nu under höstlovet. Igår till exempel så spenderades jobbdagen i Haparanda som reseledare och visst blev det en del shopping även om jag inte egentligen behövde så mycket. Från Rusta och Ikea blev det bara småsaker som en lampa, handdukar, värmeljus, köksprylar och KÖTTBULLAR of course.


Gårdagens bästa köp är mina nya vinterskor från Skopunkten. Gillar att de har 3 för priset av 2 eller köp två och få billigare paret till halva pris. Det fanns så många fina så det var svårt att välja. Förr skulle jag givetvis ha köpt tre bara för att men eftersom jag försöker tänka två gånger och vara lite sparsammare nuförtiden så fick det räcka med två.  Nu får nog minsann plånboken vara på viloläge resten av månaden. Jag har faktiskt haft lite i tankarna att ha shoppingförbud hela nästa år.



Att det är fredag idag har jag dock stenkoll på. Jag har kvällsskifte ikväll så jag tillät mig ta sovmorgon, en låååååång frulle och en springrunda längs min vanliga rutt. Bästa tänkbara starten på dagen enligt mig. Snart kommer Nina hit på kaffe och så ska vi klippa hennes lugg på samma gång. Nu ska jag ta fram saxen och ladda kaffekokaren.

Inga kommentarer: