5.10.18

Fredagskaos


Klockan ringer. Jag är trött, vill sova vidare... Avundsjuk på David som får sova vidare.  Sitter på wc och scrollar igenom instagram. Lägger på grötvatten. Sminkar mig & försöker få håret att se ut för något. Äter gröt med banan och blåbär och kanel. Som alltid. Borstar tänderna. Letar efter tänkbara kläder. Anser att det var en dum idé att ha den där klädutmaningen. Drar på mig gröna byxor, svart t-skjorta och min nya svarta långa kofta från Kroatien. Brummar iväg till jobbet. Dricker kaffe. Jobbar. Lunchar. Jobbar.

Tar helg. Kör hem. Brummar till labben. Besöker loppis, gjorde bra fynd. Brummar till Prisma. Söker en 30-års present åt svägerskan vid Emotion. Traskar iväg till Alko för att köpa skumppa och vin. Damen i kassan frågar ID. Som jag glömt i bilen. Säger att jag glömt det i bilen att jag kommer tillbaka strax (har de säkert hört förr tänker jag), pallrar iväg till bilen och inser att mitt körkort tydligen är hemma. Kör hem utan vin och skumppa. Pinsamt! Far till Halpa halli för att köpa ett kexpaket att bjuda på när jag friserar. Korgen blir full. Spontanköpte bland annat en hylla, den var på rea. Shokkipäivät. Åker hem

Drar på mig mjukisbyxor. Plockar undan saker som ligger överallt. Dricker kaffe och lackar naglar. Bloggar om Kroatien del 2. Förbättrar mitt smink. Äter kyckling med ris, broccoli och kål-paprika sallad. Byter kläder. Kör ut från gården. Kör in tillbaka. Tar hissen upp och kollar att plattorna jag aldrig använde är av. Inser att jag är sjuk i huvudet.

Kör till k-market och köper choklad. Tankar vid st1. Brummar iväg till Nykarleby på 30- års fest. Skålar, dricker kaffe, äter tårta och en massa annat gott. Kör hem. Ser att Alko i Nykaabi ännu har öppet. Svänger in. Köper vin, visar körkortet och betalar. Kör till Jeppis.

Kommer hem. Byter om till springkläder. För ut roskis. Träffar upp Jeanette. Springer 3 varv i Hamnskogen med ovannämnda. Vi går lite emellan. Tungt att springa när man pratar. Kommer hem igen. Trött på min utväxt. Blandar färg. Färgar mitt hår. Ser på Idol och dricker vin. Tvättar mitt hår. Fortsätter se Idol. Äter chips. Fönar håret. Ser bra ut tror jag. Chattar med Nina. Äter bueno. Bloggar.


2 kommentarer:

Mitt andra hem sa...

Fick mig ett gott skratt när jag läste din blogg men hur i hela friden hinner du med så mycket på en dag???

Pamela sa...

Haha jaa inte vet ja :D