5.1.11

varför bloggar jag egentligen ?

Tanken slog mig när jag satt i bilen påväg från Vasa.
Jag vet inte ens varför jag började blogga.

Men hur som helst är det roligt och jag tycker faktist om att skriva. När jag var yngre skrev jag dagbok nästan varje dag. Men till sist blev det mer och mer sällan. Vilket är rätt tråkigt med tanke på hur kul det kommer att bli om 20-30 år när man läser sina gamla dagböcker. Eller väldigt pinsamt :) haha ingen kommer nånsin att få läsa mina gamla dagböcker :D tror faktist jag ska läsa dem nån dag!

Negativt med att blogga är när man ska berätta nånting åt sina vänner och man får höra "jag vet, läste det på bloggen" :) händer typ jämt. Fasst jag skriver ju inte allt på bloggen !
En annan negativ sak är att man inte kan sluta att blogga när man en gång börjat.

Positivt är ju att man håller igång skrivhjärnan och att vänner/släkt som man sällan träffar vet vad man håller på med ! Och sist men inte minst så är det ju roligt att läsa gamla inlägg.

Bloggen har varit en stor nytta till mig när jag i slutet av månaden ska lämna in arbetstimmarna om jag inte skrivit upp dem, då kan jag bara läsa på bloggen och där finns svaret ! coolt

Undrar om jag nånsin kommer att sluta blogga ?

NU FAR JA Å TVÄTT ME

Inga kommentarer: