30.1.11

På hemmaplan

Idag har jag varit i full gång sen jag vaknade vid sju i morse. Jobbade från halv 8-15 det gick snabbt men hann ändå skära mig två gånger i fingret så det började blöda (i samma finger förstås).

Efter jobbet stressade jag fort hem för att packa det sista, slirade en bra stund i vår lilla backe upp till garaget för att det var så halt. Blev bara nervösare och nervösare och till sist hade jag mer koll på om grannarna ser mig än vad jag hade på koncentrationen att komma mig upp för backen. När jag nästan hade gett upp hoppet var jag plötsligt in i garaget och både jag och bilen var hel, blev så glad att jag nästan high-fivade med mig själv, nästan. Öuukey öukeej i really did :P

Färden till Vasa var den bästa hittills på 2011 eftersom x3m hade ett intressant ämne, nämligen American Idol och man fick höra de pinsammaste genom åren. Jag tror också att det var Davids trevligaste färd eftersom att jag höll mig vaken heeeela vägen ! :)

När vi kom hem ringde Teemu & Nina som ville komma på besök så jag snabbstädade jättefort så länge David hämtade bullar och kex (som ingen åt :P) vi spelade pidro och jag och Nina vann, man såg på pojkarna hur förstörda de blev, snacka om dåliga förlorare. Själv tar jag det ganska bra när jag förlorar något, men jag blev väl immun efter att jag kom helt sist i barnens vasa lopp när jag var liten. Och när jag menar sist så var jag långt efter den näst sista fast jag hade faffa som puffade mig framåt :)

Nu ska jag och David se de två senaste American Idol avsnitten. Och i morgon börjar min ennu sportigare vecka !



PUSSÅKRAM

Inga kommentarer: