19.3.18

En vecka


Hej! Det har gått en vecka sedan jag skrivit och mycket har hänt sen sist. Jag har bland annat blivit ett år äldre. Fyllde nämligen tjugoåtta år igår. Vad annat har hänt?


Jo, jag har varit på Omakos launchparty. För er som inte vet så är Omako en ny klädbutik här i Jakobstad. Lokalen var rymlig och de hade massor med fina kläder. De säljer bland annat märken som Vila, Tommy Hilfiger, Fila, Helly Hansen m.m. Bäst av allt, de säljer skor också. Om det är något vi har brist på här i Jakobstad så är det skoaffärer så det behövdes verkligen. Det blev dock ingen shopping för min del för jag gick mest runt och pratade.


Det bjöds på öl från bryggeriet i Jakobstad och salta tilltugg. Efteråt for jag på kaffe med högstadiebrudarna till Kaffia.


Så har jag varit på Ellens releaseparty för hennes bok Jaga vatten. Köpte boken så den håller jag på att läsa för tillfället. Riktigt bra verkar den vara. Ellen bjöd på tårta (som ser ut som boken) och en massa annat gott!!!


Jag har också medverkat i Pop-up södermalm evenemanget. Vilket gick ut på att besöka alla verksamheter i Södermalm och samla stämpel från samtliga ställen så kunde man vinna något. Jag hade aldrig besök legera, som är en riktigt mysig presentaffär här i Jeppis.


Så har jag hör och häpna, varit på bröllopsmässa. Jag är ju nämligen brudtärna så vi var dit med bruden i lördags. Mässan var rätt liten och hölls vi Juthbacka i Nykarleby. Man fick bland annat testa ringar, smaka på bröllopstårta, bekanta sig med fotografer och så bjöds det på livemusik


Min födelsedag har jag ju förstås firat, i dagarna två till och med. Eller nästan tre för vi drack födelsedagskaffe på jobbet med kollegorna idag. I lördags hade jag och Elin en gemensam födelsedagsfest åt brudarna våra. Vi bjöd på tortillas och en massa annat gott. Senare på kvällen/natten for vi till O'learys. Det blev en rätt sen kväll, så jag var lite sliten dagen efter. men så värt det!


Födelsedagen igår började med brunch! Bästa möjliga sättet att starta en dag om man frågar mig!!! På dagen tog vi det bara lugnt här hemma. Hämtade beapanna när jag blev piggare och sen på kvällen kom pappa, mommo, brorsan och Jennie hit på mat och efterrätt. Bjöd på tacopaj så det blev mycket tacos i helgen.

Inga kommentarer: