4.3.18

En helg i Vasa


Denna helg har varit en av de bästa på länge. Vi har haft träff med restonomtjejerna i Vasa. Det var 2010 när jag började studera restonom vid Vasa yrkeshögskola som jag lärde känna dem och de är riktigt goda vänner till mig idag! Det är ofta jag tänker på hur glad och tacksam jag är över att ha dessa pinglor i mitt liv. Trots att vi inte ses så ofta så sen när vi ses är allt som vanligt. Fanny var utomlands så hon var inte med denna gång tyvärr.


Det är bara Jannika som bor kvar i Vasa så det var hemma hos henne vi tillbringade helgen. På fredag kväll kom vi dit och då lagade vi tortillas, myste och pratade om allt som hänt sedan sist!


Direkt vi vaknade på lördag så lagade vi en riktigt lyxfrulle som vi alltid gör. Nygräddade bröd, ägg bacon, melon, juice, yoghurt m.m. SÅ GOTT! 


Senare på dagen blev det lite shopping i GW galleria i stenhaga. Jag trotsade mitt köpstopp igen och kom hem med två par byxor, en tröja, dagcreme och puder. Det var dock nästan bara nödvändiga saker.  Efter shoppingen vilade vi lite och sen lagade vi riktigt god mat. Batatfranskisar, kyckling, broccoli och auraostsås. Jag hade inte väntat mig att auraostsåsen skulle vara så god som den var. Jag tycker ju inte egentligen om auraost men det var supergott!!! 


Vi hade planerat att fara ut på kvällen men Jannika fick feber och mådde inte så bra så vi lämnade hemma i stället, men det var riktigt mysigt det också. Idag när vi vaknade så åt vi samma smarriga frulle och kollade Modern family innan det var dags att föra mig till busstationen. Helgen var super men tiden gick som vanligt alldeles för snabbt. Hoppas det inte dröjer så länge innan vi hittar en helg att träffas igen.

Inga kommentarer: