1.2.18

Torsdag


Hej igen! Dags att komma på något att skriva om nu då, det känns dock lite tomt i mitt huvud för tillfället men jag börjar väl bara på utan att tänka desto mer så kanske jag får ner några rader. Inte för att jag ju annars heller brukar tänka så mycket före jag skriver.

Nåväl, idag hade jag morgonskift och en lite annorlunda arbetsdag. Jag hade både arbetshälsogranskning och utvecklingssamtal så jag har typ suttit och pratat om mig själv hela dagen. Jag hade ju inte vägt mig på snart fem år och hade inte planerat att göra det på länge ännu men jag var ju tvungen att göra det idag på hälsogranskningen. Blev lite förvånad dock. Jag trodde nämligen att jag gått upp 5-10 kg sen sist jag vägde mig men tydligen var jag 3-4 kg lättare än för fem år sen då jag vägd mig. Jag har alltså gått och trott att jag är tio kilo tyngre än vad jag egentligen är. Känner mig plötsligt mycket lättare. Hur som helst så rekommenderar jag att slänga vågen eller åtminstone ta en paus en stund, jag har fått mycket positivare kroppsbild sen jag slutade fokusera på siffrorna.

Efter jobbet mötte jag upp Nina och så for vi på kaffe. Känns som att jag hinner med så mycket mera när jag har morgonskift. Jag kom mig till och med iväg och skida ikväll trots den bitande kylan och blåsten.

fick jag ju mitt nya bankkort på posten idag. Började faktiskt bli lite knapert med kontanter. Fick använda lite av mina respengar så länge jag var utan kort. Men faktiskt så var det ju rätt så bra att vara utan kort en vecka, jag spenderade mycket mindre pengar än vanligt. Nu ska jag nog avsluta och spara lite tills i morgon också så jag har något att blogga om. Men faktiskt blev det ju ett rätt så långt inlägg trots att jag inte visste vad jag skulle skriva om när jag började. Vi hörs i morgon!


Jag har brist på nya bilder så det får blir några tbt-bilder från soliga dagar utomlands. Jag har så resfeber!!!











 

Inga kommentarer: