25.2.18

Lördag


Gårdagen måste ju ha varit en av de finaste vinterdagarna hittills. Kanske även den kallaste. Glad att vi kom oss iväg och skidade trots att det var så kallt för det var så härligt i skidspåret. Denna gång skidade vi runt vandringsleden och det blev totalt 16 km.


Nästa gång vi far så tar vi med korv och varm saft, konstaterade vi.


I januari skidade jag 81 km och jag bestämd ju mig för att försöka skida mer i Februari och det har jag lyckats med. Hittills denna månad har jag skidat 124 km och ännu är det några dagar kvar! Idag tänkt jag också fara en sväng men tror inte jag far så långt.


På kvällen igår var jag några timmar i jobb. Vi lagade bland annat våfflor. På vintern har vi nu som då öppet på lördag kvällar så nu var det min tur att jobba. Minns faktiskt inte när jag senast skulle ha jobbat en lördag kväll. Tänk så många år jag jobbat nästan varje helg, så mycket jag måste ha missat och förtjänat. heh.


Efter jobbet blev det soffhäng med David framför melodifestivalen och en film. Jag for till sängen redan tolv för jag var så sjukt trött. Alltså hur orkade jag vara upp till 4 förr då jag knappt hålls vaken till tolv nuförtiden. Får väl nog bara inse att jag inte är så ung längre. Men det är inte direkt så att jag saknar  att vara upp till morgonen och sova bort hela dagen sen. Nåväl, nu ska jag dra på mig kläderna och pallra iväg till skidspåret innan jag ångrar mig, det är så bekvämt och skönt här i soffan.

Inga kommentarer: