5.2.18

Nått ett mål


Veckan har startar bra! Somnade rätt tidigt igår så jag fick tillräckligt med sömn. Jag sov åtta timmar ungefär så jag kände mig riktigt utvilad när jag vaknade. Hann äta frulle och dricka kaffe i lugn och ro innan jag pallrade iväg till jobbet med Therese och Zäta i öronen. Jepp, jag har kommit in i poddvärlden. Arbetsdagen var rolig och varierande, sådär lagom stressig precis som jag tycker om. Efter jobbet var jag och skidade med David. Nästan lite på gränsen för kallt men det gick. Känns skönt nu efteråt i alla fall.

Jag har annars nått ett av mina nyårsmål, att skida 100 km i vinter. Jag trodde inte att jag skulle nå målet redan efter typ en månad så nu har jag satt upp ett nytt mål. Nästa mål blir att försöka skida mer i Februari än vad jag skidade i Januari då jag skidade 81 km. Jag har redan skidat 33 km denna månad så tror inte det blir särskilt svårt att skida mer, men det beror ju förstås på vädret och hälsan också.

Glömde blogga i går också. Gick ju inte helt hundra att blogga hela veckan men jag bloggade ju mer än en gång i alla fall. Helgen var bra.Förutom skidat så har jag friserat, druckit kaffe med pappa och brorsan, ätit pizzabuffé med David, Jeanette och Tony, sett på Melodifestivalen, haft sovmorgon, sett på serier, läst Kaningjägaren, tävlat i Så ska det låta genom Duo-appen (David vann förstås) och ätit en massa gott. Jag tryckte i mig nästan ett halvt paket glass igår kväll och nu har jag en gigantisk finne på hakan. Det straffar sig. Det här ska jag minnas nästa gång jag är snål. Det lönar sig inte att frossa.

Dessa smarriga pizzor är från Pub Niska .Riktigt goda! Nu minns jag ju förstås inte namnen på dem.



Inga kommentarer: