12.2.18

Dagens-lista


Dagens mående: Idag har jag mått bra. Jag var lite rädd att jag skulle vakna med sjuk rygg, fick nämligen ta en burana inatt då ryggen värkte så mycket av okänd anledning. Kanske jag har skidat för mycket? Äh, jag vet inte. Ryggen var dock helt i toppskick när jag vaknade så det verkade vara nått tillfälligt bara som tur .Det är väl ett tecken på att jag håller på att bli gammal. På tal om det så hände en grej förra veckan som fick man att inse att jag inte är så ung längre. Jag grät när Peter Jihde jobbade sin sista dag på nyhetsmorgon. Det skulle jag inte ha gjort för några år sen så att säga. 

Dagens klädsel: Svarta jeans och en vinröd stickad tröja. Använder nästan bara vanliga tröjor nuförtiden, såna utan dragkedja. Jag borde variera min klädsel lite oftare och använda mer skjortor som jag gjorde förr.

Dagens hår: Nytvättat, fönat och plattat. Jag brukar ju väldigt sällan, typ aldrig platta mitt hår längre. Jag slutade i Juni förra sommaren så snart har det gått ett år. Idag blev det ett undantag eftersom att jag skulle bli intervjuad och filmad så då ville jag satsa lite mer på håret.

Dagens måltider: Morgonmål: gröt med bär och banan, lunch: ugnslax, potatis, morötter, gräddfilsås och grynost, mellanmål: banan, middag: chicken burrito kvällsmål: två laxsmörgåsar och en smoothie med granola. Jag äter oftast 5-6 gånger om dagen.

Dagens träning: Body combat och cxworx med Elin vid Easyfit

Dagens bästa: Träningen med Elin och all god mat jag ätit idag och jag fyndade två fina tavlor på loppis till jobbet.

Dagens sämsta: Jag är lite rädd att jag slarvat bort mitt bankort igen... Men jag drar inte den slutsatsen ännu före jag har sökt efter det på jobbet i morgon. Kanske har det ramlat på golvet i kontoret. Det kan ju bara inte vara möjligt att jag slarvat bort mitt kort två gånger redan i år.

Dagens längtan: Åh, jag har så mycket att längta till nu men speciellt mycket längtar jag till Portugal resan då jag äntligen får umgås med min kära mor!!!


1 kommentar:

Mitt andra hem sa...

Jaaa...väntar så på att få laatuaika med dig igen <3