19.2.18

Förra veckans...


bästa: när David överraskade mig på vändagen och när mamma kom hem från Portugal igår och ska vara hemma några dagar innan hon pallrar vidare!

roligaste: Fredagsförmiddagen med Nina och Elin då vi var och skidade och for på lunch med Jasmine efteråt! Jag fick dessutom en fredagspresent av Elin. Roligt med överraskningar!!!


 
tråkigaste: Jag har varit rätt stressad och inte riktigt sådär taggad som jag brukar vara... Men jag sov riktigt bra inatt och jag känner mig som en ny människa nu så jag hoppas den här veckan blir bättre.

träning: måndag: bodycombat och cxworx med Elin, tisdag: wake up core med Julia, onsdag: vilodag, torsdag: benträning med Mia, fredag, skidade 5 km med Nina och Elin, lördag: skidade 10 km med svägerskan Emma, söndag: skidade 5 km. Så rätt aktiv har jag varit den här veckan!

smarrigaste: Lunchen vid vietnamgrillen, Italienska tre-rättersmiddagen vi lagade på jobbet i fredags och  Tacoburger med batatfranskisar och aiolidipp från Angelicas grill. Så mycket gott jag ätit!


pinsammaste: kan det månne vara så att jag inte lyckats med något pinsamt denna vecka? Oj, jag har ju visst lyckats med något pinsamt men det kan jag inte berätta här. hehe. Jag vet, finns inte nå mer störande när någon säger A och inte B.
 
bästa köp: Jag har ju inte spenderat så mycket pengar denna vecka eftersom kortet varit på vift mellan måndag-fredag. Som tur hittade jag det lagom till helgen då jag oftast spenderar mer pengar. Men jaa veckans bästa köp var nog födelsedagspresenten åt vårt fadderbarn.

jobb: var bland annat att baka ett runt tårtbotten till följande dag då ungdomarna skulle få dekorera vändagstårtor.  Det sket sig (är ni förvånade? inte jag). Den var rå i mitten. Smart som jag faktiskt är i bland så skar jag bort det råa och så fick det bli en banankaka i stället. Som tur är min kollega inte lika usel som mig att baka så vi fick nog också en tårta som passade lite mer in på temat.




loppisfynd: jag har inte fyndat något åt mig själv men jag fyndade två fina tavlor till jobbet. Jag håller på att inreda ett rum där för tillfället.

cravings: Fazers Miami chokladplatta som synts i bloggen två gånger förra veckan.

tv-serie: 13 reasons why, har jag börjat se på nu och den serien kan jag verkligen rekommendera. Finns på Netflix.

film: The choice, såg den i lördags och grät så tårarna sprutade. Bra och sorglig film! Känner du för att fulgråta ska du se den. Finns också på Netflix.

veckans betyg: Denna vecka får 4/5 stjärnor. Jag hade gett fem men stress och dålig sömn drog ner på vitsordet. Jag hoppas denna vecka blir en femma.

Inga kommentarer: