19.2.15

Vardagslyx

Kom precis hem från en trevlig "dubbeldejt" vid Wazaca med våra vänner. Jävlar vilken god mat. Vi beställde från streetfood menyn och tog flera olika sorters små tortillor, som vi sen delade på så vi fick smaka på flera sorter. Favoriten var nog Carne con chipotle (övermör oxbringa, chipotlesås, rostade bönor och rödlök). Till efterrätt åt jag bollglass med smak av kanel och vitchoklad. Vardagslyx! Så kom vi dessutom överens med våra vänner att vi alltid sista torsdagen varje månad ska hitta på något tillsammans. Förstås ska vi ju nog ses där emellan också men bra att ha en spikad dag så det faktiskt blir av. Överlag nuförtiden tycker jag det är så svårt att planera träffar eftersom många skiftar och annars har så mycket på gång, därför just bra att planera länge på förhand.

Sådär annars har jag skrivit på slutarbetet med Julia från 10-15. Låter flitigt men jag kan säga att vi började med en timmes kaffepaus och hade dessutom en timmes lunch. Så att egentligen blev det ju inte så många timmar på själva arbetet. Vi hade dock bra flyt och fick skrivit mycket. Jag har alltid tänkt att det kommer att bli så svårt och tungt att skriva på slutarbetet men faktiskt tycker jag att det är roligt. Speciellt när jag får skriva med en kompis och att vi får forska i något intressant. När jag kom hem från skolan möttes jag av tre glada, fina tjejer. Nämligen Davids syster och hennes två flickor. Roligt att ha kvalitetstid med fadderbarnet v

Inga kommentarer: