1.2.15

Spara tid

Eftersom jag har rätt så full rulle typ tjugofyra/sju så försöker jag hela tiden hitta nya lösningar för att spara tid, så jag kan vara så effektiv som möjligt. Till exempel så på söndagar städar jag grundligt, jag vill nämligen inte att ett råddigt hem ska ta energi av mig under den kommande veckan. Sen plockar jag alltid snabbt lite varje kväll så det inte ska ta så länge att städa på söndagen. Jag har också tvättdag på söndagar så det behöver jag inte heller göra under vardagen. Frukosten förbereder jag varje kväll. Det gör jag för att jag ska hinna äta en mångsidig frukost i lugn och ro. Bästa starten på dagen! Ikväll har jag skivat färdig gurka, tomat och apelsin, lagt äggen i en kastrull färdigt på plattan och laddat kaffepannan. Så har jag tvättat smink- och hårborstarna och förberett för morgon dagens kunder. 

För att få ett super bra avslappnande avslut på veckan så har jag oftast hemma-spa på söndagar och äter något smarrigt. Just nu sitter jag med hårinpackning och nylackade naglar. Har också haft ansiktspeeling och rakat benen. För att vara ännu lite effektivare så skulle jag kunna förbereda mat till hela veckan och lägga fram kläder färdigt till morgonen, men riktigt så effektiv är jag inte riktigt än. Dessutom vill jag ju inte att hela söndagskvällen ska gå till att förbereda för veckan, jag vill ju hinna mysa och bara vara också! Och faktiskt är det sällan jag känner mig riktigt stressad, så det verkar ju fungera bra för mig! :)


Ikväll delade vi på en pizza från Illyrians. Så smarrigt! :) 


Nu ska jag tvätta bort hårinpackningen och föna håret, resten av kvällen ska vi mysa framför en film! :)

Inga kommentarer: