15.11.15

Söndag

Hej på er! Jag har haft en riktigt lugn och skön helg i Vasa. Pendlar ju oftast varje helg så det kändes så skönt att bara vara hemma för en gångs skull.  I fredags hade jag och Elin fredagsmys hemma hos mig. Vi lagade mat, pratade och drack lite vin. Senare på kvällen kom David hit och han har varit här hela helgen och vi har haft så mysigt. Vi har sju års dag på onsdag så vi firade lite på förhand eftersom vi inte kommer att vara på samma ställe på självaste dagen. Så har vi faktiskt fått packat en hel del också. David gick igenom sina grejer han hade kvar så nu har vi rensat igenom nästan alla skåp och lådor. Alla prydnader, tavlor och dylikt kommer jag att packa ner i sista sekund, vill att de ska kännas mysigt här så länge jag bor kvar. Mommo och mamma var också hit en sväng igår på dagen för mommo behövde få håret klippt. Idag har vi haft sovmorgon, sett på så mycket bättre medan vi åt frulle, lunchat med Sari, Magnus och lilla Theo och så har jag klippt Davids hår. David for just härifrån med bilen full och jag ska sätta igång med att skriva praktikrapport och fila lite på min CV. Så att sådant!

Så har jag följt ganska flitigt med i nyheterna under helgen, otroligt hemskt det som har hänt. Inte bara terrorattacken i Paris, också terrorattacken i Libanon och allt annat hemskt som händer dagligen runt om i världen. Mina tankar går till alla drabbade v



Här kommer lite matbilder från helgen.

Inga kommentarer: