18.11.15

En överlevnadsplan

För någon månad sedan satt jag med papper och penna och försökte klura ut hur jag skall klara mig ekonomiskt i höst och skrev ner en "överlevnadsplan". Med en dyr hyresbostad och alla studiestöd månader använda (eftersom jag allt som allt studerat 5 år på högskola så räckte inte studie stödmånaderna till), visste jag att det kunde bli en utmaning. Min kloka mor sa åt mig då att "he blir nog bra ska du sii, inte blir he na bäter åv att vara negativ. Allt ordnar se till sist bara all betana faller på plats". Och hon hade så rätt! Har många år läst mycket om attraktionslagen och tänkt då att jag bara ska tänk positiv om pengar så att jag drar till mig pengar. Senast igår kväll tänkt jag att jag i fortsättningen bara ska tänk positiva tankar om pengar. Och gissa vad som hände idag??? Jag fick ett mail om att jag får ett flera hundra euros stipendium!!! Under hela hösten har jag fått flera ekonomiska överraskningar som jag inte alls har räknat med. Jag är så glad och tacksam :) Det är så onödigt att oroa sig i onödan.




2 kommentarer:

Mitt andra hem sa...

Åt en bra människa händer det bra saker <3

Pamela sa...

<3<3<3