12.11.15

AJ!

HELLO! I morse var jag ju till tandhygienisten och ta bort tandsten. Ingen trevlig upplevelse! Har haft ont i tandköttet hela dagen och fick ännu till huvudvärk på köpet. Tandköttet vid bakre tänderna har svällt upp så jag kan knappt stänga munnen utan att det tar emot där bak. Har aldrig tidigare haft liknande besvär efter att jag har varit och tagit bort tandsten. Nå jag sov några timmar ikväll så åtminstone är huvudvärken borta och förhoppningsvis har svullnaden lagt sig i morgon så jag får nå ordentlig mat i mig.

MEN till något positivare så hittade jag ett billigt flyg mellan Vasa-Helsingfors (tur-retur) så nu behöver jag inte ta tåg. Känns bra att komma direkt till flygplatsen, restiden blir inte så lång. I och för sig så känns väl allt kort jämfört med förra resan som tog typ 50 h på hemvägen.

Till något annat trevligt så fick jag höra av min vän att hennes lägenhet här i Vasa står tom i December, så om jag vill får jag bo där om det behövs de dagar jag har jobb i Vasa.


Det är onödigt att gå och oroa sig på förhand, oftast löser det sig alltid på ett eller annat sätt!

Inga kommentarer: