30.11.14

Lillajul

När jag kom till Vasa och skulle börja på med en uppgift i forskningsmetodik inser jag att jag har lämnat dataladdaren i jeppis. Jag hade 7% batteri kvar i datorn så jag hann sådär just och just skicka över min halvfärdiga uppgift på mail så jag kunde fortsätta med den. Sladden lär jag inte få förrän i helg.  Som tur hade jag lite vin och choklad som lugnade mina nerver och jag försökte se det ur en positiv synvinkel och kom fram till att jag kanske får läst lite mer till tenten denna vecka när jag inte ägnar så mycket tid framför datorn :)

Sådär annars har jag haft en mysig kväll.  Vi har ätit lillajulmiddag som bestod av svärmors jullimpa med rökt skinka och chiligoudaost, så hade vi också laxröra, köttbullar och lite annat småplock. Att se på ensam hemma har blivit lite av en tradition för oss under julen. Idag när vi såg så blev jag arg på Kevins familj när de skällde ut Kevin, så jag ropade "men int ede ju Kevins fel" då sa David "dedär ropar du alltid när vi ser på Ensam hemma". Hehe tydligen ha det blivit en tradition också ;) man bli ju ba så frustrera lixoom.

2 kommentarer:

TIDSTJUVEN.com sa...

Ååh, Ensam Hemma <3 Jag tycker alltid lika synd om Kevin jag också, trots att jag har sett den där filmen en halv miljard gånger (tradition här också). Bättre julfilm finns inte. :D

Pamela sa...

Haha jo de konstigt hur man inte tröttnar på filmerna då man sett dem så många gånger :D De ger nog julfeelis