21.10.15

Color & cut

HELLO! Jag fick ett önskemål att jag skulle visa mer före och efter bilder på färgningar och klippningar. Jag gör för tillfället inte så mycket färgningar nu när jag har praktik eftersom kvällarna inte riktigt räcker till, så jag har gjort mest klippningar bara de senaste veckorna. Men ikväll färgade jag faktiskt håret på min vän Ida. Jag fick göra en rätt stor förändring så det var roligt. Jag har färgat så mycket med ombre teknik på sistone så det var roligt att göra en färgning med lite större kontraster. Det som är roligt med den här färgningen är att färgen kommer fram olika beroende på hur hon har benan. Jag använde såklart Olaplex. Jag väljer att helst inte bleka håret utan Olaplex. Håret blev så glansigt och blev inte alls slitet trots att vi blekte upp blockslingorna flera steg ljusare.




 FÖRE                                                                        EFTER




Efteråt satt vi länge och pratade, drack te och hade mysigt! :) Nu ska jag snart krypa ner i sängen efter att ha varit i gång heeeel dagen. Godnatt!

Inga kommentarer: