10.4.15

Fredag

Igår kändes det nog som att jag gick på en väldigt skör tråd och att jag snart kommer att explodera. Strax det börjar kännas lite lugnare, då man ääääääntligen känner att man kommit ikapp och kan börja pusta ut, då kommer det förstås en till stor hög med skoluppgifter... Jag var så negativ när jag kom hem från skolan, men så bestämd jag mig att: nej nu ska jag hållas positiv, ta en sak i taget och inte tänka på allt jag måste ha gjort. Livet är för kort så jag tänker inte låta den här härliga våren och sista tiden som studerande förstöras med negativa tankar. I stället för att sura så fixade jag ihop en riktig smarrig middag. Så länge jag kockade for David till butiken och hämtade vin och massa godsaker till kvällen. Jag blev nästan överraskad när han kom hem, för jag trodde han hade en blomma som stack ut ur plastpåsen men det visade sig att det bara var en batong i papperspåse... hehe. Sen badade vi bastu, såg på tv, myste och åt tapas. Jag vågade till och med se det där senaste The Returned avsnittet nu när jag hade sällskap :D heh

Snart ska jag till skolan för jag ska göra ett grupparbete med några ur klassen. Men vi ska fara på lunch till stan också så det känns lite roligare :D Jag känner mig så mycket stabilare och gladare idag! :)

Inga kommentarer: