27.4.15

Det var en gång...

...och den var sandad. Kom precis hem från min så kallade "spring"runda. Kan nu inte riktigt påstå att det var tungt. heh. Efter cirka en kilometer stannade jag och satt ner på en brygga och njöt av utsikten. Alltså härliga tider vi lever i!!! Dock var jag helt megatrött, om det inte skulle ha varit så många människor i farten skulle jag nog ha tagit en tupplur där. Tur att jag inte tog en tupplur. Jag skulle väl ha sovit i flera timmar och vaknat mitt i natten att någon våldtar mig. Knäppte en bild och skickade åt mamma hur fint vi har det i Vasa.


Sen traskade jag vidare och fick syn på en kiosk där de har crepes och glass. Hann nog tänka på att köpa något gott men så kom jag ju på att jag ska vara nyttig denna vecka, som jag tänkt förra veckan och veckan före det, men som sket sig. Jag är dock inte förvånad, om vi sägr som sålejs. Traskade vidare lite bitter med värk i snåltanden och kom på att kanske Jannika är ledig så jag skickade åt henne via whatsapp. Inte länge efter det satt jag vid hennes, drack vatten och pratade om sorgliga saker och glada saker. Efter en stund gick jag vidare... Stannade vid butiken och handlade. JAG HITTA TARTEX!!! Något som min fammo alltid hade i sitt kylskåp som vi åt när vi var där. Började tänka på henne hur roligt det skulle vara om hon skulle leva ännu. Vi skulle säkert ha mycket att prata om. Träffade på Najda och hann småprata lite innan det var dags att skynda vidare i hopp om att hinna hem före regnet öste ner. Det hann jag dock inte... När jag kom fixade jag ihop bananplättar och smörgåsar med tartex på. Det var lika svårt att få något ur tuben som jag kommer ihåg från när vi var små. Minns att jag gick på tuben så jag skulle få något ur den. Nu har jag lite större fötter så det skulle inte fungera nu längre. Tog en bild på härligheten och slukade i mig godaste kvällsmålet på länge.



Nå kanske nästa springrunda blir lite tyngre. heh. Nu ska jag tvätta bort sminket, måst ju vara något av det tyngsta som finns. Godnatt!

Inga kommentarer: