2.12.14

Effektiv

Idag har jag fått mycket gjort kan jag berätta. Jag har haft presentation om Ronald McDonald charity houses på engelska. Jag var inte ens nervös. För bara något år tillbaka sku jag ha haft ångest över det flera veckor innan presentationen. Skönt att känna att man har utvecklats. Själva presentationen var kanske inte någon tiopoängare men man kan inte bli "perfekt" direkt,  det krävs mycket övning. Men en av mina tusen mål är att bli en bra föreläsare. På tal om mål så har vi ju nytt år snart, ska börja smida lite nyårsmål. Jag vill inte kalla det löften för det låter så jobbigt och för det andra så brukar jag sällan hålla mina nyårslöften.

Jaja jag skulle ju berätta om min effektiva dag. Jag och Julia var i skolan 4 timmar extra efter att vi slutat. Vi fick gjort två arbeten *klapp på axeln*. Så nu har vi några bördor mindre på axlarna. Vi har nog så många uppgifter före jul så jag vet inte riktigt var jag skall börja. Efter skolan for jag snabbt och handla, sen hem och så kom en vän hit och friseras och en annan vän kom på kaffe. Trevligt! Sen fick jag skynda mig till butiken och köpa en kalenderklapp åt D för lucka nummer två ska ju öppnas idag. Jag fick en mugg av David som man kan skriva med krita på. Han tycker att jag lagar för myki disk åt oss när jag använder flera muggar på en dag. Men nu har jag ju min egna :)

Inga kommentarer: