14.1.18

SÖNDAG


Denna helg har svept förbi i all hast.. Jag har varit ledig som de flesta helger (om man bortser från lite friseras). Sist jag jobbade en helg tror jag att var i oktober eller november och nästa gång jag jobbar helg blir troligtvis i Februari. Skönt att vara ledig de flesta veckosluten. 

Hur som helst så har denna helg varit rätt lugn. Skönt med en lite lugnare helg för det har varit något speciellt nästan varje helg nu de senaste veckorna, vilket såklart har varit roligt men lugna helger utan desto större planer är också nyttiga. Vi låg i sängen redan 23 i går på kvällen och det händer mycket sällan.

Helgen inledde jag med fem kilometer i skidspåret på fredag morgon. Lite imponerad av mig själv att jag faktiskt steg upp tidigt och for och skidade och att jag kom mig iväg på egen hand. Det är nog förresten första gången på många år jag får såhär mycket frisk luft denna årstid, om man inte räknar med åren då jag rökte förstås. Men den luften var väl inte direkt frisk. Men man kom ju sig ut en stund då i alla fall.


Senare på fredagen for jag på lunch med Julia till After eight och åt riktigt god griskött. Sen väntade några timmar jobb. Vi har alltid kortare dag på fredagar så det känns skönt. Efter jobbet for jag och hälsade på mommo och där såg vi på postkodmiljonären och Talang Sverige. Mysigt!


Andra höjdpunkter denna helg var när jag gjorde sushi med brudarna igår. Det var mycket enklare än jag trodde och så goda di blev!!! Jag kommer absolut att laga flera gånger. Kanske redan nästa helg.



 Jag har tyvärr endast en suddig snapchatbild av sushin men jaa ni ser ju att de ser ut som sushi i alla fall!




Idag var jag också och skidade. Jeanette var med och vi talade hela tiden så det kändes som att tiden gick supersnabbt trots att vi var 10 km. Denna gång var vi till Östanpå, jag gillade verkligen deras skidspår för det var så lite backar!
Varje nedförsbacke tror jag att jag skall dö typ.


Ikväll har jag storhandlat vid Lidl. Jag brukar ju för det mesta småhandla vid Halpa halli flera gånger i veckan eftersom att vi bor så nära. Men nu ska jag försöka handla endast en gång i veckan och se om det blir billigare. För varje gång jag far till Halpa halli händer det ju att oplanerade varor hamnar i korgen och då blir det oftast mer och dyrare än vad jag tänkt. Nu ska vi hoppas detta räcker hela veckan.


Jag har också förberett mat några dagar framöver så att jag slipper stå i köket och stressa med maten före kvällskiftet eller efter morgonskifte. Vill ju ha mer tid för att göra roliga spontana saker in i veckorna. 


Det var den helgen det.

Inga kommentarer: