2.1.18

Hello 2018



Första dagen på det nya året började oväntat bra. Med tanke på hur länge vi var vaken och alla alkoholhaltiga drycker så hade jag väntat mig en tröttare Pamela men så fel jag hade. Vi vaknade båda tidigt, före tio och mådde hur bra som helst. Jag åt frulle som vanligt och så började jag städa och rensa och det höll jag på med i flera timmar tills jag blev hungrig och lagade fetaost-maletköttbiffar. Jag älskar känslan jag får när jag rensar. Jag kan inte riktigt förklara hur det känns men skönt är det i alla fall. Så nu är det lite tommare och mer städat i skåpen.

Jag känner mig faktiskt rätt så utvilad efter alla lediga dagar nu under jul och nyår. Egentligen var det ganska bra att jag har varit flunssig för det har gjort att jag faktiskt vilat också. Oftast vill jag ju hinna göra så mycket som möjligt när jag är ledig och då är ju vilandet inte riktigt prio ett. Nu har vi till och med tagit oss tid att se 3 stycken Harry Potter filmer.

De senaste dagarna har jag känt mig mycket bättre så idag vågade jag mig till och med i skidspåret. Vet inte riktigt om det var så bra idé, jag var nämligen helst slut efter en kilometer så jag skidade bara 3 km. Lite surt att jag inte haft möjligt att skida så mycket ännu då jag köpt så sprillans nya skidor men nog hålls väl snön kvar rätt länge ännu. Tror det är första vintern som jag blir nervös över att vintern skall ta slut. hehe. Så ni som hatar vinter, börja skida eller skaffa någon annan vinterhobby! Jag måst faktiskt säga att vintern känns inte lika jobbig längre nu när jag har börjat skida och gör andra vintriga saker.
























Inga kommentarer: