26.7.17

Vasa



Igår blev det en spontanis till Vasa på lite shopping. Vädret var ju så trist och vi orkade inte sitta hemma. Vi gick inte i så många klädaffärer, mest elektronikaffärer och sportaffärer. Jag köpte bland annat ett nytt kastspett eftersom mitt rosa  redan är sönder. Kan bero på baddaren jag fick, den klarade tydligen inte av så stora fiskar. Vi var också en sväng till Combolina loppis, ett måste när man besöker Vasa. Kom faktiskt därifrån med lite fynd. Bland annat denna vackra bordslampa. Lampskärmen hade jag dock hemma från förr men jag tyckte den passade rätt bra.


Före vi for hem tillbaka så var vi på mat till Frans & Nicole med Emil (Davids bror). Kan rekommendera deras hamburgare. Riktigt gott var det!


Förövrigt så är vi mycket glada över att vi inte längre behöver pendla mellan Jeppis och Vasa varje vecka. Riksåttan har vi nog sett tillräckligt ,om vi sägr som sålejs. Oftast när jag besöker Vasa börjar jag sakna att bo där och vill flytta tillbaka men den känslan fick jag inte denna gång. Vilket kanske beror på att jag trivs riktigt bra här i lilla Jakobstad. Tro det eller ej.

Inga kommentarer: