11.7.17

En dag i Larsmo


I lördags spenderade jag i princip hela dagen i mitt kära Larsmo. Först sprang jag till mommos (Furuholmen), jag är förvånad att jag orkade springa nästan hela vägen från stan. Kanske min kondition faktiskt förbättrats lite de senaste veckorna. Eller så är det mitt huvud som gjort enorma framsteg. Jag tänker inte genast efter 1 minut att nu orkar jag inte mera, istället kämpar jag lite till. 

Nåväl, vid mommos drack vi kaffe och så kom brorsan och hans flickvän dit. Brorsan byggde ihop mommos bollgrill så länge jag klippte gräset. Sen bestämde vi oss för att premiärgrilla. Brorsan hämtade rökt fisk från Strandis och så grillade vi korv och tog fram allt vi hittade i kylskåpet. En riktig lyxmiddag blev det mitt i allt. 


Därefter pallrade jag iväg hemmåt (med bil). Så sportig är jag inte ännu att jag skulle orka springa tillbaka också.  Jag duschade, for och handla snacks och styrde sedan kosan mot Fagernäs där vi hade träff med Jasmine och Nina. Vi lånade pappas båt och for på sjön och fiskade och umgicks.


Pappa och Petra kom dit med kaffe åt oss och umgicks med oss en stund!



Jasse sa åt mig innan jag for till butiken att köp inte nå mycket snacks. Å jag ba okej. 


Två abborrar fick vi. 


Ännu kl 22 var det ljust och varmt att vara på sjön. När vi for upp till land igen så for jag till pappas där vi grillade korv nere vid bäcken och efter det for jag hem och sova.


Inga kommentarer: