4.4.18

Vuokatti (del 3)

Påsklördagens skidsaldo blev 28 km.Vi skidade bland annat på isen i Katinkulta. Det var vindstilla och soligt så det kunde inte bli mer perfekt. Skidade dessutom i min egen takt med musik i öronen, så nog har jag njutit också. 


Vi stannade vid en grillstuga och grillade korv och drack varm kakao!

På kvällen for de andra på en runda till i skidspåret, själv hade jag så träningsvärk i ljumskarna så jag for på gym i stället. 


Senare på kvällen badade vi bastu och satt i jacuzzin tills det blev mörkt. Så härligt att sitta där med ett glas vin och se på fullmånen och stjärnorna.


På söndag fick vi vakna upp till dukat frukostbord igen. Ganska direkt efter packade vi ner mellanmål i väskan, drog på oss skidkläderna och pallrade iväg till skidspåret. Soligt igen, vi hade verkligen tur med vädret. Vi skidade 22 km och när vi kom tillbaka till stugan badade vi bastu, lagade tortillas och sen packade vi och började köra hemåt.



Det var en härlig påsk i Vuokatti även om det var lite tungt mellan varven. Vi lär nog fara på nytt näst år och då hoppas jag att jag är lite snabbare och har bättre kondition :)

1 kommentar:

Mitt andra hem sa...

Ni hann nog med mycket på några dagar och vilket härligt väder ni fick:)