3.4.18

Vuokatti (del 2)


Varje morgon fick vi vakna upp till dukat frukostbord. Ibland lönar det sig att vara morgontrött. hehe. Jeanette och Tony var lite mer morgonpigga, tur det annars hade vi väl sovit bort halva dagen. Nu kom vi oss upp redan 8-9 tiden varje morgon.


Första dagen skidade vi 32 km. Det var soligt och härligt, skidspåret var bra det enda som var minus var att jag var så mycket långsammare än de andra så det var inte så lätt att hinna med kan jag säga er. Jag blev så psykiskt och fysiskt slut där halvvägs så jag fick en panikattack, hyperventilerade och började storböla mitt i skidspåret. Så då kan ni tänka er hur tungt det var! heh. Här nedan på bilden var jag ännu taggad och ovetande om hur tungt det skulle vara.


Som tur hade vi några matpauser på vägen. Annars hade jag nog slängt mig ner i snön och väntat på att någon hämtat mig. 


 Oj var mat och kaffe smakar extra bra utomhus och efter att man rört på sig!


 Vi skidade till slalombacken också och drack varm kakao på terassen! Nästa skidresa ska jag nog ränna slalom också, såg så härligt ut. Kanske lättare att hänga med då också och inte lika tungt heh.


När vi kom tillbaka till stugan åt vi middag och badade bastu. Resten av kvällen chillade vi bara framför tvn, vi var så trötta och slitna efter en hel dag i skidspåret. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: