21.12.17

Sevendays blogglista - julen 2017


I år firar jag jul med: David och hans familj i Larsmo. Roligt att alla syskon med sina respektive kommer att vara på plats. Det är så sällan vi alla är samlade så jag ser verkligen framemot det. På juldagen kommer vi att fara till pappas och sen på kvällen till mammas på julmiddag.

Det här finns alltid på julbordet: Potatis, skinka, vitsås, köttbullar, prinskorvar, lax, potatissallad, rödbetssallad, svampsallad, vanlig sallad, ägg och limpa. Har jag glömt något? Jag älskar julmat och ser framemot att få äta det två dagar i sträck!

Min juldagsmorgon ser ut så här: Jag ska äta en mysig julfrulle i lugn och ro tillsammans med David. Ser framför mig typ malaxlimpa med färskost, lax, avocado och tomat och eventuellt gröt och såklart kaffe. Efter att vi vilat på maten så far vi till Västersundsby och skidar om det finns snö. Redan för någon vecka sen skickade jag åt David på whatsapp om vi kan duscha ilag på jul. Ännu har jag inte fått nått svar. En tycker nämligen att vår dusch är för liten för två och att jag duschar i alldeles för hett vatten men en gång i året kan man väl pina sig tycker jag. Så vi får se hur det blir med den saken.

Tre saker som julen måste innehålla:
god mat, glada barn som väntar med spänning på julklappar och sällskapsspel på kvällen.

Min bästa julsång:
JULEN ÄR HÄÄÄÄÄÄÄR Å LYSER FRID PÅ JOOOORDEN, GLÄDJEN ÄR STOR...

Det här är jultradition hos oss:
Vanligtvis är vi först vid mammas och sen hos svärisarna. Vi äter god mat och öppnar paket. Kalle anka missar jag nästan alltid.

Så här klär jag mig på julafton:
Tror det blir en svart klänning och svarta strumpbyxor. Men det är många dagar till jul, jag kan ändra mig många gånger ännu.

Min bästa julfilm:
Ensam hemma filmerna.

Vår gran ser ut så här:
Jag har två små, en riktig och en fejk. Ja eller man kan inte kalla den riktiga en gran det är en kvist jag fick av Nina men fin är den.

Det sämsta med julen:
Att julen oftast är så stressig för alla.

Det bästa med julen:
GOD MAT OCH KVALITETSTID MED NÄRA OCH KÄRA OCH ATT MAN ÄR LEDIG SÅ MÅNGA DAGAR.


Jag har ju faktiskt redan varit julgubbe 3 gånger redan i år på jobbet!





Inga kommentarer: