26.12.17

Julen


Julen börjar leda mot sitt slut. De här lediga dagarna har gått sjukt snabbt som vanligt. Julen har varit toppen. Det blev ju lite annorlunda i år i och med att vi firade jul i två dagar. På julafton med Davids familj och på juldagen med min familj. Riktigt roligt och mysigt har vi haft. Vet inte hur taggade de är att vara med på bild här i min kända stora blogg så för säkerhets skull blir det endast bilder på mat typ. Inte lika intressant kanske!


Jag diggar mammas ägg-snögubbar, de är så söta! hehe


Har man inte julfeelis före så får man de helt klart när man far till svärisarna. Det känns nästan som att komma in i en helt ny värld när man kommer in där. Så mycket julpynt och så mysigt så!  

På juldagskvällen blev det en spontan utgång. Vi köade i minst två timmar innan vi slapp in till krogen. Jag trodde att jag skulle förfrysa fötterna av mig. Hur som helst så var det en rolig kväll trots det långa köandet. Jag var åtminstone smart som förstod att ta en varm jacka på mig.


Idag har det inte hänt så mycket. När vi vaknade så lag vi på Harry Potter och åt frulle. Jag är förvånad över mig själv som orkade se hela filmen utan någon paus. Efteråt for David och skidade men eftersom jag är halvt flunssig så lät jag bli och det är ingen dålig ursäkt för här är faktiskt en som både snorar å hostar. Tror mina lungor fick en chock sist jag skidade. I stället for jag till Julias på kaffe en sväng. Jag kan som inte riktigt fatta att vi bor så nära så jag kan fara dit på en spontanis. På hemvägen handlade jag ingredienser till nachotallrik som vi åt ikväll. Det blev så gott!



 
 

Inga kommentarer: