23.12.17

Fredagen


Igår tog jag ut lite övertidstimmar så jag hade hela dagen ledig. Redan klockan 9 kom mamma hit och så började vi färga och klippa hennes hår. När vi var klara hade vi tänkt fara och äta till Mango house. Där var det så mycket folk så vi fick vänta lääänge innan vi slapp in. Det fanns inte på kartan att fara till något annat ställe, jag har nämligen varit snål på sushi hela veckan. Som tur är ju Davids jobb i dörren bredvid så vi satt där och väntade tills det hade lugnat sig lite i restaurangen. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, lite så kändes det faktiskt när jag fick första sushirullen i munnen.

På kvällen när David slutat jobbet så for vi till Vby skidspår och inledde skidsäsongen. Äntligen fick jag testa mina nya skidor och de verkar vara riktigt bra. Det var åtminstone så mycket roligare att skida med dessa. Tekniken får jag dock jobba lite på. David är fotografen därav en suddig bild...


Maten smakade extra gott efter att ha varit i skidspåret. Vi lagade grillpanna med vanliga franskisar och batatfranskisar. Så enkelt men så gott!!!

Nu håller jag på att tvätta kläder. Dagens planer är att handla det sista till morgondagen och paketera in julklapparna. Oj nu när jag skrev ner vad jag ska göra så lät det ju så lite, just känd jag mig lite stressad. hehe. Kanske jag glömt nåt? 

Inga kommentarer: