22.12.15

Tisdag

HELLO! Efter idag börjar vi ääääntligen gå mot ljusare tider. JEEJ! Tycker nog att det här mörkret suger lite. Speciellt när jag ska kör fram och tillbaka från Vasa. Men sådär annars tycker jag att jag inte har lidit så mycket av mörkret i år. Kanske tack vare resan jag hade att se framemot. 

Idag har jag varit i Vasa och friserat hela dagen. Hann luncha med Jannika vid Pincho mellan kunderna. När jag körde hem tillbaka slog det mig att fasiken vilket super bra jobb jag har. Jag får arbeta med människor och har ofta intressanta djupa diskussioner samtidigt som jag får vara kreativ och göra det jag tycker är roligt. Ofta har jag kunder som bjuder på mat eller kaffe och ger mig julklappar. Så snällt :´) Så har jag ju önskat mig ett jobb där jag hinner iväg och luncha på stan och nu kan jag det. Dessutom lär jag känna nya människor hela tiden vilket är så roligt. Skönt nu också när skolan är över och jag har mer tid att frisera.

När jag kom tillbaka till Jeppis var jag på kaffe med två arbetskompisar och sen var jag till Davids shop och hjälpte honom att städa undan och därefter hem och fixa ett lyxigt kvällsmål till familjen.


Inga kommentarer: