15.10.17

Söndag



Resan börjar närma sig och jag har fortfarande inte packat och printat ut biljetterna. Mitt pass har jag inte heller letat fram men jag har mina aningar om var det ligger. Jag hade tänkt göra allt det här ikväll men jag fastnade i stickandet. Jaa, jag har alltså börjat sticka igen, jag har dock väldigt låga förväntningar att jag får klart mitt stickprojekt. De har ju en tendens att lämna halvfärdiga och damma i skåpen. Men vem vet kanske denna gång är annorlunda. Nu har jag ju i alla fall något att göra i flyget om det blir långtråkigt.

Helgen svepte förbi i all hast som vanligt. I fredags fyllde sambon år så jag fixade ihop en lyxfrukost åt honom. När vi blev tillsammans var han 22 år och nu är han plötsligt 31. Tänk det. På kvällen efter jobbet blev det fredagsmys framför Idol.



I lördags var jag på Cosmetiques peppdag. Det passade ypperligt då vädret var så trist. Till att börja med fick vi lyssna på Johanna Nilsson från Kerstin florian som bland annat pratade om välbefinnandets fyra hörnstenar: bra kost, träning, mental avkoppling och vård av hud och kropp.  Där finns det nog en del jag borde jobba på.


Därefter var det paus och då fick man testa på lika behandlingar och bekanta sig med bland annat Kerstin Florians produkter och så bjöds det bland annat på kaffe , frukter och nötter. 


Efter pausen fick vi höra på Christoph Treier som pratade om välmående och den viktiga sömnen. Jag har lyssnat på Treier förut och jag tycker alltid det är lika intressant! 


Johanna Hjulfors drog pausjumppa och djupandning och Cosmetiquegänget skulle ha oss att dansa så det blev minsann liv i salen. Till sist berättade Mia om nyheterna vid Cosmetique och delade med sig av sina bästa tips. Det var en riktigt inspirerande och rolig lördag!


Efter peppdagen hängde jag med Julia fram till ett på natten. Vi åt mat från Angelicas grill, stickade, åt godis, körde runt i stan och pratade. Inget är peppigare än att få umgås med sin bästa vän!!! 

Idag har jag faktiskt hunnit göra förvånansvärt mycket trots att vi sov bort halva dagen. Jag har tvättat kläder, varit på promenad med Elin, ätit middag vid svärisarna, varit på kalas till brorsans och sett film och stickat!  Det lämnade ju dock en del saker ogjorda men nya tag i morgon!



Inga kommentarer: