9.10.17

Ordning och reda


Jag tyckte Sevendays egna veckans blogglista såg så trevlig ut så jag tänkte att jag skulle besvara frågorna. Halvvägs får jag lite ångest. Jag fick faktiskt en chock hur slarvig jag är, jag har ju kaos överallt. heh.



 Så är min garderob organiserad:
Tröjor, t-paitor, toppar och byxor har alla skilda hyllor. Klänningar, skjortor och finare tröjor hänger på klädhängare. Så är åtminstone tanken men oftast är allt huller om buller efter att jag stressat på morgonen och sökt kläder att ha på mig. Jag städar garderoben super ofta för den hålls inte länge organiserad kan jag erkänna.
  
Mitt kylskåp är organiserat på detta sätt:
Kylskåpet är allt annat än organiserat. Vi har ett alldeles för litet kylskåp. Just nu är det fullproppat och har ingen ordning alls. Jag blir nervös nu när jag tänker vad som kan gömma sig längst in i kylskåpet. Månne något fått fötter. Jag tog faktiskt just en bild på kylen men vågar inte publicera den.
 

Så strukturerar jag upp min dag:
Kan väl inte säga att jag direkt strukturerar min vardag.  Tar nog dagen allt som oftast som den kommer. Eller jag skriver nog i min kalender vad jag ska göra men sällan följer jag planerna.
  
Så här ser det ut i mitt badrumsskåp:
Badrumsskåp? Nå sånt finns inte här i huset. En hylla har vi dock. Börjar tvivla på om jag ska publicera denna lista.

När jag planerar en fest:
Nu är det faktiskt längesen jag planerat en större fest men på jobbet planerar jag ju en massa evenemang hela tiden och det sköter jag faktiskt rätt bra tycker jag. Jag är nog mer organiserad på jobbet än vad jag är på fritiden. Tack och lov!

Min åsikt om bullet journals: 
Jag gillar bullet journals och äger en själv. Där är det ordning och reda kan jag säga. Direkt jag skriver fel river jag ett blad och börjar om. Jag älskar att planera och fylla i min bullet journal. Borde dock ägna lite mer tid åt att organisera i hemmet än fylla i min bullet journal. hehe. Jaa och kanske följa mitt veckoschema jag skrivit ner så fint.

Jag städar mitt hem:
Flera gånger i veckan. Inte dock så grundligt varje gång. Igår städade jag när vi kom hem från Vasa och redan i dag är det stökigt. Och då har jag knappt hunnit vara hemma idag. Hur är det ens möjligt?

Jag bevarar alla "viktiga papper" så här:
Lite överallt. heh. Tänker att nu ska jag lägg den här viktiga saken/pappret på ett bra ställe så jag hittar den sen när jag behöver den. Likväl får jag leta länge sen när jag behöver nått då jag gömt sakerna så bra.  

Så är min dator organiserad:  
Inte trodde ni väl att datorn skulle vara bra organiserad? En bild säger väl mer än tusen ord!  Ser ert skrivbord på datorn också ut såhär? Bakgrundsbilden har jag tänkt byta i minst ett år. Det är min vän Mia som tyckt hon var lite rolig och lag den här bilden (som är alldeles för utdragen på bredden) som bakgrundsbild en gång när hon var på min dator. Alltså jag har ju fasiken kaos överallt.


Så här mår jag om det är stökigt runt mig:
Skit.

Men nu ska jag inte stressa upp mig i onödan, jag har nämligen redan en lösning på mitt kaotiska liv för se vilken passande bok jag hittade i min pepphylla i sovrummet. Det får bli kvällens läsning.


Inga kommentarer: