4.9.17

Måndag


Hej på er! Hoppas veckan börjat bra. Själv har jag haft en bra måndag. Jag har jobbat morgonskift och det känns som att jag hunnit med en hel del efter jobbet. Jag har bland annat hunnit handla, äta och cykla till gymmet för ett x-fit pass. Efteråt mötte jag upp Jeanette och cyklade bredvid henne när hon sprang. När jag kom hem duschade jag, kockade ihop en morots-chili-kokos soppa, lackade naglarna, kollade ett avsnitt ur en serie och nu chillar jag i soffan och här ska jag chilla tills det blir sovdags.

Helgen inleddes med middag vid Pub Niska med mamma, David, brorsan och Jennie. Vi hade födelsedagsmiddag åt brorsan och David som fyller år i Oktober. Varför vi hade så tidigt beror på att mamma pallrade iväg till Spanien i lördags. Så vi hade avskedsmiddag på samma gång eftersom hon kommer att vara där hela hösten. Men jag ser ju henne redan om en och en halv månad när jag ska dit. Jag och mamma delade på två olika pizzor (minns inte namnet på dem) men de var supergoda!


I lördags friserade jag på dagen och på kvällen var jag på min kompis födelsedags/inflyttningskaffe. Efteråt hängde jag med min bff Julia i flera timmar. Vi körde runt i stan och åt chips i bilen. Tydligen hade vi lämnat spår efter oss för när vi skulle iväg med bilen dagen efter påpekade David direkt att vi ätit chips i bilen.  Vi hade lämnat lite smulor efter oss.

Söndagen trodde jag skulle bli katastrof. Jag vaknade nämligen upp riktigt bitter och sur helt utan orsak Humöret vände dock direkt till det bättre när vi kom till svärisarna i Larsmo. Davids brorsa Emil och hans sambo Matilda var på väg ut och gå med hunden ruff så vi hängde på. I skogen mötte vi på en orm, som David steg på utan att märka något. Två ödlor såg vi också. En riktig upptäcktsfärd som gjorde gott för humöret. Något som gjorde mig på ännu bättre humör var ju svärmors goda mat som vi fick direkt efter skogspromenaden!


Efter Västerbyvistelsen pallrade vi iväg till Pappas på kaffe. Tony och Jeanette dök också upp efter en stund. Vi damer for på sjön då vädret var så fint.


Lite napp fick vi faktiskt när vi kastade. Tillbaka kom vi med 3 abborrar och en gädda som vi rensade och rökte i rökugnen. 


Jaa eller det var pappa som rensade.



 Gäddan var ingen hit men abborrarna blev riktigt smarriga faktiskt.


Summa summarum så var ju helgen riktigt fantastisk. Kändes ju som sommar igen. Dessutom har det väl lovats helt okej väder denna vecka också, kanske sommaren börjar på riktigt nu!!! :)

Inga kommentarer: