31.1.16

Helgen i bilder

I helgen har jag varit helt ledig. Inte ens på fredag jobbade jag. Skönt med lång ledigt utan måsten. Så vad har jag gjort då? Nå i fredags lunchade jag vid After Eight med mina vänner. Tycks ha blivit lite av en tradition att vi lunchar där på fredagar. Denna gång hade de hamburgare och det var gott som vanligt. Till efterrätt blev det en bakelse fredagen till ära.


Efter det var jag ännu en gång och kollade på vår (kanske) blivande lägenhet. Sen for jag på loppis med mamma och mommo. En t-paita och en bok fyndade jag. Därefter var vi och handlade till Citymarket, drack kaffe hemma vid mammas och sen körde de mig till Svärisarna. Där satt vi framför tvn och myste hela kvällen. Jag och svärmor delade på fyra godispåsar heh. Fyra SMÅ godispåsar faktiskt! :)


I lördags slappade vi i pyjamas heeeela dagen. Nästan så jag blev sjuk i kroppen av allt slappande. Mot kvällskvisten blev det dock lite mer fart och fläng. Mötte upp brudarna vid Makuuni, plockade godis och sen pallrade vi iväg till bion för att kolla den omtalade En man som heter Ove. Riktigt bra film. Man fick både skratta och gråta.


Efter bion var vi vrålhungriga så vi for till Abc efter ugnspizza som vi lagade i Fagernäs vid Mias. Fler vänner dök upp och resten av kvällen satt vi bara och pratade i timmar. Jag och Julia lämnade kvar på pyjamasparty när de andra for hem. MYS!

Vi hade väckarklockan att ringa på morgonen för vi hade bestämt att fara ut och gå på isen. Men först frulle och kaffe såklart innan vi rörde oss en fena. Konstigt det där att bröd alltid smakar godare hemma hos någon annan även om man har exakt samma pålägg på. 


Brudarna dök upp en efter en, vi packade med ved och korv och pallrade oss iväg med sparkstjälkarna. Vädret var perfekt.


Här jobbar vi på att få i oss lite D-vitamin så vi ska överleva resten av vintern.

Vi rev tidningspapper till brasan.

... som kunde användas till annat också :D


Här fixar de spett och håller koll på korvarna.


...medan Jag och Julia har fullt upp med annat.

 
Kaffe hade vi också med

 Sen fick vi bråttom hem. Som tur kunde vi åka tåg i nedförsbackarna :D


Det var så häärligt att vara ut i friska luften idag. Hoppas det blir fler liknande äventyrsdagar i vinter.


Jaa och ikväll har jag varit vid mommos och spelat spel med mommo, mamma, brorsan och moster och hennes man. Mommo plocka fram så mycket gott åt oss, godis, chips, limsa och blåbärspaj. Så jag har nog minsann njutit av det goda i helgen.


Inga kommentarer: