11.5.18

Portugal (del 2)


I Castelo Branco fanns tyvärr ingen strand i närheten. Eftersom det var så varmt så bestämde vi oss för att boka ett hotell under helgen någonstans var det fanns strand. Det fick bli Nasare som är känd för sin långa strand och höga vågor. Tydligen är det ett riktigt känt surfingställe. 


Där hade jag planerat att ligga och sola med en bok i handen och doppa mig i havet mellan varven MEN istället gick jag runt såhär...


Såklart var det ju pissväder och skitkallt hela helgen. Nåväl, det blev en riktigt bra hotellresa ändå. Vi satt bland annat och åt i timmar vid ett hotell med riktigt fin utsikt. Maten var dessutom supergod!


Ni kan ju tänka er vilken matkoma jag hade efteråt. Såhär såg annars mitt rum ut på hotellet. Mysigt.


Följande dag åt vi hotellfrulle. Måste nog säga att mammas frukost var mycket godare. Men mätta blev vi åtminstone. Vi checkade ut och sen utforskade vi stället. Denna dag regnande det inte men det blåste otroligt mycket.


På vägen tillbaka till Castelo branco stannade vi vid lite olika ställen. Bland annat och utforska detta gamla slott.


Fortsättning följer i tredje och sista delen...

Inga kommentarer: