6.5.18

En perfekt helg


Den här helgen har nog varit en riktigt tiopoängare, trots att jag hade noll planer. Ibland blir det bäst när man inte planerar något. I fredags på kvällen var vi bara hemma och myste framför en film. Jag var rätt trött efter resan så det satt bra med en lugn kväll. På lördag känd jag mig direkt piggare så då blev det en spontan dag i Vasa med Jeanette. Vi var bland annat på megaloppis i Bottniahallen. Två klädplagg och ett spel fyndade jag där. Efteråt for vi på lunch till Kaffehuset August. Det var så varmt så vi kunde sitta på utsidan. Så härligt och otroligt god mat, vi åt entrecote med persiljasmör! Några timmar shopping blev det sen också, jag köpte bland annat lite inredningsgrejer till balkongen som jag har inrett idag. Ska visa sen när det är klart. Har lite att fixa ännu så.


På kvällen fortsatte vi att äta gott. Vi lagade tre-rätters middag med våra män. Till förrätt åt vi musselsoppa. Jag har ätit det typ två gånger tidigare och då var jag inte särskilt imponerad men huhu var gott det var denna gång. Kanske det är lite samma som med sushi och vin att man måst testa några gånger och sen blir man helt förälskad. Supergott var det! 


Huvudrätten fixade David och vi fick gös-smörgås med gräddfilssås. På sidan om hade vi serranoskinka, oliver, laxröra och rågknappar. Också riktigt smarrigt!


Jaa, vi orkade inte satsa så mycket på efterrätten hehe.


Idag har det varit rätt full rulle också. Efter frullen for vi och handla och sen till Jysk på jakt efter utemöbler. Det tog inte många sekunder innan vi hittade det vi ville ha. Sen har vi städat och inrett och det blev så bra så. Jag blev så taggad att inreda så jag fortsatte att möblera om här inne också, så nu känns det lite som ett nytt hem. Kanske husfebern försvinner lite nu, för en stund åtminstone. Pappa kom hit på kaffe och fick håret klippt och sen kom Nina hit på balkonghäng och så for vi på en kvällspromenad med Julia. Jag har fått så sommarkänslor efter den här helgen!  Nästa vecka ska jag blogga om resan!



Inga kommentarer: