7.11.17

Tisdag


Som ni kanske märkt så har jag ju varit ovanligt aktiv här i bloggen på sistone. Jag är plötsligt så motiverad att blogga, hoppas det håller i sig. Jag märker ju dock att jag ligger lite efter i utvecklingen när jag jämför med andra finlandssvenska bloggare som har så proffsigt utseende på sin blogg och har så fina bilder med bra kvalitet. Här kommer jag dock att fortsätta som vanligt och ta med bilder med min honor 7. 


Jag har ju inte haft så koll på min ekonomi de senaste månaderna. Jag var ju riktigt duktig på att budgetera men så kom sommaren och höstens resa så då ville jag inte vara så noga men nu är jag taggad att håll koll på ekonomin igen och leva lite sparsamt. Det är ju faktiskt ganska roligt, att se hur mycket jag kan spara bara genom att hålla koll på ekonomin och göra upp budget.

Hur som helst kollade jag på förra veckans utgifter. Hade nämligen ingen koll förra veckan. Trodde att jag handlat för kanske 50€ men det visade sig att jag lagt 138,06€ på mat mellan onsdag-lördag. Jag har tydligen varit till Halpa halli och handlat 5 gånger på fem dagar. För varje gång jag var där för att hämta något vi behövde så har jag plockat på mig en massa annat onödigt på samma gång. Får nog bara inse att det lönar sig att storhandla och planera köplistan på förhand. Så, denna veckas mål är att spendera så lite som möjligt, högst 20€ på mat.

Inga kommentarer: