2.11.17

HATHA YOGA


Idag var jag på After work yoga igen. Denna gång gick det betydligt bättre. Vilket kan bero på att jag överlag känner mig lite lugnare denna vecka så jag hade mycket lättare att slappna av. Jag är inte ännu så insatt i det här med yoga men jag har förstått att det finns flera typer av yogaformer, kursen jag är på är Hathayoga, vilket är den mest kända yogaformen.


Fördelar med hathayoga:

  • Starkare och mer flexibel kropp
  • Mindre spänningar
  • Mental klarhet och ökad fokus
  • Kraft och inspiration
  • Bättre sömn
  • Bättre koncentration
  • Bättre balans
(källa:https://yogobe.com/se/yoga/stilar/hatha)


Sådär nnars så har vi blivit riktigt besatt av en ny serie här i hushållet, nämligen Designated survivor. Jag kan varmt rekommendera serien, den hittas bland annat på Netflix.

Inga kommentarer: