13.2.17

TIKKA MASALA

HELLO! Idag tänker jag tipsa er om en snabb och enkel middag som jag gjorde igår. Nämligen Chicken tikka masala. Tidigare har jag köpt Uncle bens tikka masala på burk men nu råkade jag hitta denna kryddpåse i butiken.


Detta är allt du behöver. Här i huset gillar vi kryddstark mat så jag tillsatte även chili och vitlök vilket egentligen inte behövs. Men gillar du också stark mat så rekommenderar jag att krydda lite extra för innehållet i påsen var inte särskilt kryddstarkt.


Stek kycklingen, häll i kryddpåsen, 1 dl vatten och 2 dl creme fraiche. Låt puttra någon minut och sen är det klart. Instruktionerna finns även på påsens baksida. Jag köpte naan bröd till för det är så gott. Naan bröd går snabbt att laga då brödet ska vara i ugnen endast 2 minuter.


SUPER GOTT OCH ENKELT!

Inga kommentarer: