27.2.16

Lördag

Just nu chillar jag i soffan och dricker ett efterlängtat glas rött vin. Morgonen började med att jag hade kaffe över halva mig och typ så har dagen fortsatt... Det kom till och med en och annan tår då jag hade sån beslutsångest vilka tapeter jag ska välja. Då jag skulle köpa ny matta till vardagsrummet kunde jag ju köpa två lika i olika färger för att lindra beslutsångesten med det går ju inte direkt med tapeter. 

Men sådär annars mår jag bra. Nu i veckan har jag varit på nytt jobb och det har varit riktigt roligt.. Under mitt arbetsliv har jag oftast haft två eller tre jobb samtidigt så jag har lite svårt att tänka mig att ha endast ett jobb. Jag tycker det är så roligt och skönt med flera jobb just för att jag gillar variationen i arbetslivet. En dag får jag vara kreativ och göra en hårförändring, en annan dag leker jag med barn eller står i kassan eller bakar pizza. Bäst av allt med flera jobb är ju alla härliga arbetskompisar man får på köpet. Idag kom jag till jobbet butter och tvär men inte tog de många minuter innan arbetskompisarna fick mig på bra humör. 

Det var allt jag hade på hjärtat för tillfället. Nu ska jag leta efter inrednings inspiration på nätet och hoppas jag har en bättre dag i morgon. En positiv sak med att ha dåliga dagar är att de gör de bra dagarna ännu bättre!

Inga kommentarer: