12.5.15

SOMMARLOOOOV

Hej finisar. ÄNTLIGEN HAR JAG SOMMARLOV. Slutarbetet är presenterat, mognadsprovet skrivet och alla kurser godkända. Nu får jag slappna av! :) Tänk inga mer skoluppgifter! Har ju förstås praktiken kvar i höst men det känns ju inte som skola.

Jag nöjd och glad innan skolan. Det tog inte alls ont att borra och tandläkaren min sa att allt ser bra ut att jag inte behöver till tandläkare förrän om 1 ½ år på kontroll. Så det känns skönt! Dock ska jag på fredag till tandhygienisten men sen är det ett halvt år till nästa gång igen.
...och vilken underbar känsla att ha slutarbetet klappat och klart i handen. Dock märkte jag när jag tog bilden att det står 2014. Men det är ju tack och lov bara en liten miss. Vi började ju på med arbetet 2014 så vi har glömt att ändra. Kan inte fatta att det verkligen är över. Vet inte ens om jag berättat vad vi undersökt? Vi har gjort en undersökning i hur långtidsisolering påverkar människor i fängelset. Vi har varit till tre olika fängelser i Finland och intervjuat fångar och fängelsepersonal. Det har varit så otroligt intressant och jag har lärt mig så mycket under det här halvåret. 

Efter skolan hade jag och Julia tänkt fira med bollglass på torget men alla glasskiosker var stängda så istället for vi till Amarillo på kaffe och efterrätt. Så gott! Efteråt for jag på hembesök och friserade sista kunden före min tre veckors semester så nu har jag helt ledig några dagar innan jag sticker på resa. Skönt att ha några lugna dagar så jag får ladda upp med energi till resan! :) 

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Mamma och hennes man kommer snart hit och ska sova här. Mamma har börjat på med strålning som hon ska få varje vardag några veckor framöver, men nu är det inte länge kvar före cancerhelvetet är över!!!

Inga kommentarer: