12.4.11

Slutspurten

Det känns att slutspurten innan sommarlovet har börjat, känns som att jag har en hel del jag måste få gjort innan skolan är slut. Vilket kommer att bli stressigt eftersom vi bara har nio skoldagar kvar och på dessa nio dagar ska jag skriva 6 prov med endast anteckningar på finska. Skönt att vi har ett långt påsklov(nästan två veckor) så kanske jag hinner läsa mycket.

Längtar så mycket till sommaren. Tänkte försöka jobba lite mindre denna sommar eftersom jag de här senaste tre-fyra åren knappt haft något sommarlov alls. Och den här sommaren ska jag bli brun, kommer att bo hos mamma som betyder att jag har gräset under fötterna när jag kommer ut genom dörren och stranden nära. Skönt att slippa en varm lägenhet den här sommaren. Jag ser faktiskt framemot denna sommar, har en känsla av att den kommer att bli awesome! Och efter sommarlovet har vi vår gamla lägenhet klar, härligt med nytt kök och wc. Framtiden är ljus !

Hoppas att morgondagen är solig så jag kan vara ute och springa !

Hittade en gammal bild på mej, Mia och Made. En sommar för några år sedan !


Nu natidags så jag är laddad för matkailun toimintaympäristö provet i morgon.

Inga kommentarer: