6.4.11

ekvationer

Lite pics från bastukvällen, blev inte taget så många bilder. Men kul och mysigt hade vi med massa djupa intressanta diskussioner.

Ikväll har jag suttit vid Amarillo med Jannika och räknat ekvationer. Jag hatar ekvationer och jag hatar matte. Sist jag räknade ekvationer var väl när jag gick på frissa första året, alltså typ 4-5 år sedan.

Nu ska jag läsa lite på ett prov vi har nästa vecka, måste börja redan eftersom anteckningarna endast är på finska så det tar dubbelt längre än vanligt att förstå.

Men fan vad duktig jag är som går i en skola där största delen av undervisningen går på finska. Tur att jag inte visste det före första skoldagen, annars hade jag nog inte sökt in. Och hade jag inte sökt in skulle min finska var urdålig och så skulle jag ju aldrig ha träffat mina underbara klasskompisar. Det är nog klasskompisarna som gör att jag får energi att orka studera :)

Nåja om jag sku sätt igång med pluggandet.

Inga kommentarer: