26.4.16

Tisdag

TJA! Roligt att ni klickar in här trots dålig uppdatering. Nästan så jag till och med glömmer bloggen mellan varven. Jag kände att jag ville skriva ner några rader vad som pågår i mitt liv just nu. Det är ju så roligt att i framtiden kunna se tillbaka i tiden på bloggen och läsa om vad man har haft för sig. Just därför bloggar jag. Jag har sedan 2009 skrivit 2813 vardagsinlägg här. Alltså tänk det! :)

Så vad håller jag på med ? Nå, för tillfället jobbar jag massor! Nu är jag på min nionde dag i sträck. Förra veckan jobbade jag totalt 60 timmar. Fyra dagar till så har jag ledigt. Känns dock inte så tungt då jag har så varierande arbeten, och de kommande dagarna skall jag dessutom frisera så det känns ju nästan inte som jobb.

Vad annat? Lägenheten ser inte längre lika tom ut efter två ikearesor och flera loppisbesök. Jag har till och med fått upp gardiner i vardagsrummet. Vilket resulterade i en köttbit bort från tummen och så tänkte jag nästan bränna upp hela huset då jag glömt skyddsplastet kvar på vårt nya strykjärn när jag lag i sladden. Så att sådant.

Jag har faktiskt hunnit med lite annat än jobb också. I helgen har jag fredagsmyst i Fagernäs med brorsan och pappa. Vi lagade hamburgare med bland annat bacon och chevre. Jag har så pippi på chevre just nu. SÅ GOTT! I lördags var vi med nästan hela Davids familj till Vasa och se musikalen Bränd som Davids brorsa var med i. Helgen före var vi ju på konsert så vi ha ju varit riktigt kulturella den senaste tiden :)

Inga kommentarer: