9.3.14

Minska onödig stress

Jag upplever att om jag har en lugn och skön morgon löper resten av dagen oftast också bra. Därför är en lång frukost viktig för mig. Oftast stiger jag upp extra tidigt så jag hinner bara vara en stund. Nu när praktiken börjar vill jag ju förstås vara min bästa version av mig själv. Därför kommer jag att varje kväll förbereda inför morgonen så mycket som möjligt, som att duka färdigt, lägga ägg i kastrullen, ladda kaffepannan och viktigaste av allt välja kläder(de brukar ju vara den värsta energitjuven på morgonen). Men oftast ändrar ju klädvalet lite efter hur man känner sig så jag har lagt fram flera olika outfits för säkerhets skull. Detta gör att jag sparar mera tid och minskar stressen på morgonen. Jag tror också att jag sover bättre eftersom jag är lugnare när jag känner att jag har allt under kontroll! Så det kan ni göra om ni känner att ni ofta har en stressig morgon som drar ner på humöret.

En godnattkram från en nöjd och lugn Pamela. Hehe

Inga kommentarer: