31.8.16

En tredjedel av mitt liv

HELLO! Det blev en tretton timmars jobbdag idag, 07:45-21:00. Först jobbade jag som personlig assistent och efteråt hade jag kvällsskift vid Neste. Jag har ännu två skift kvar vid Neste men sen slutar jag. Det kommer troligtvis att kännas konstigt att sluta. Jag har ju jobbat 9 ½ år på Neste. En tredjedel av mitt liv!!! Helt sjukt vad länge. Jag har ju förstås inte jobbat heltid eftersom jag haft andra jobb samtidigt och studier men ändå. Jag har lärt känna så många nya människor under de här åren och det är jag glad över. Sen är det nog bland annat tack vara Neste som jag har blivit rätt bra på finska.

...och i morgon pallrar jag iväg till Tammerfors med bästa Julia!!! SOM JAG LÄNGTAT. Det ska bli så kul att spendera lite kvalitetstid med henne och att SHOPPA förstås. Kanske bäst att  börja sova nu så jag orkar upp tidigt i morgon. Jag håller på att läsa Gömda av Liza Marklund, mycket spännande bok men på kvällen brukar jag inte hinna läsa många sidor innan jag somnar. Perfekt sömnmedicin, fungerar åtminstone för mig.

Inga kommentarer: